השקעות נדל"ן באיטליה | היכן הכי כדאי להשקיע?

השקעות נדל"ן באיטליה הפכו לאטרקטיביות במיוחד למשקיעים רבים ברחבי העולם בעקבות ירידת המחירים שחווה שוק הנדל“ן באיטליה והתשואות הנאות מהשכרת הנכסים למטרות שונות. שנת 2017 הייתה נקודת המפנה בשוק הנדל"ן האיטלקי עם ניצנים המצביעים על תחילת ההתאוששות ברמת המחירים לאחר שנים של שחיקה במחירי הנדל"ן באיטליה. עם זאת, בעקבות מגפת הקורונה בתחילת שנת 2020 נמצא שוב שוק הנדל"ן האיטלקי בתקופה של חוסר וודאות שתתבהר כנראה בחודשים הקרובים

mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

2 במאי 2020 | זמן קריאה: 3 דקות
mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

2 במאי 2020 | זמן קריאה: 3 דקות

מהן הערים המרכזיות המובילות את השקעות בשוק הנדל“ן באיטליה?

נאפולי – Napoli

נאפולי – Napoli

נאפולי, בירת הדרום  נמצאת בראש הרשימה בהשקעות הנדל"ן בשל הצמיחה הגבוהה והאטרקציות התיירותיות באזור. למעשה, רכישות הנכסים לצורך השקעה גדלו מ 28% בשנת 2013 ל 41% בשנת 2017. בשנת 2019 נרשמה עליה של כ 15% בהשוואה לשנה הקודמת במספר השקעות הנדל"ן בנאפולי.

ורונה – Verona

ורונה – Verona

עיר נוספת הנמצאת בראש הרשימה הינה ורונה שגם זו בעקבות אטרקציות התיירותיות הרבות והמיקום הגאוגרפי נחשבת למאוד אטרקטיבית להשקעה. אכן, מרכז העיר ושכונות. כמו בורגו רומא גולוזינה (borgo roma-golosine) מאפשרים למשקיעים  לקנות דירת 2 חדרים במחיר נמוך של כ 70.000 יורו – 80,000 ולהשכירה כדירת נופש או B&B.

פירנצה – Firenze

פירנצה – Firenze

פירנצה  יוצאת דופן  בשל העובדה שמדובר בעיר שרוב רכישות הנדל"ן באזורים המרכזיים  נעשות למטרות השקעה. מזה שנים שמרכז העיר הינו מוקד להשקעות בדירות נופש ו B&B. תופעה זו הובילה להגירה של תושבים לאזורים הסמוכים ודחקה את אלו המבקשים לשכור דירה ללימודים או עבודה. אכן הנכסים בפירנצה איבדו מעט מערכן (כ 8%) במשבר הנדל"ן שפקד את איטליה בשנים האחרונות

מילאנו – Milano

מילאנו – Milano

מילאנו היא אחת הערים הפעילות מבחינת ההשקעות בנדל"ן. בין השנים 2013- 2017 גדלו מספר העסקאות מ18% לכ 29%. בשנת 2019 נמשך הגידול במספר עסקאות הנדל"ן ובהתאם גם נצפו עליות מחירים של כ- 11.5% בממוצע בהשוואה לשנה הקודמת. העיר ממשיכה להיות אטרקטיבית למשקיעים בעיקר באזורים כמו קורסו לודי (corso lodi) ותחנת הרכבת המרכזית (stazione Centrale). מרכז העיר של מילאנו היה וממשיך להיות מאד אטרקטיבי העיר איבדה מאז תחילת משבר הדיור באיטליה רק כ5% והיתה גם הראשונה שהראתה סימני התאוששות כבר במחצית השניה של שנת 2015 הודות לביקוש המתמשך.

רומא – Roma

רומא – Roma

הודות לעסקי התיירות הפורחים ונוכחות של משרדי ממשלה, חברות חשובות ואוניברסיטאות רומא תמיד היתה יעד להשקעות מאסיביות בנדל"ן.  אזור העיקרי שבו מתבצעות רוב הרכישות למטרות השקעה הוא  איזור פראטי-פראנצ'ה (prati-francia) , שנמצא סמוך לוותיקן, בית המשפט העליון, ואוניברסיטת LUMSA, הנחשבים למוקדים חשובים עבור עובדים ותיירים. מיד האחריו נמצא אזור מרכז העיר שבו כמעט כל ההשקעות בנדל"ן הינם למטרות של דירות נופש וB&B ואזור Policilinico pietralata  שהינו אטרקטיבי במיוחד לסטודנטים מאוניברסיטאות הסמוכות, לה סאפינצה (la sapienza) ולואיס  (LUISS).

פאלרמו – Palermo

פאלרמו – Palermo

בפלרמו, הרכישות להשקעות עלו מ -24% ל -29% בשנים 2013 – 2017. כמעט מחצית מסך עסקאות הנדל"ן במרכז העיר הינן למטרות השקעה. מיד אחריו נמצא אזור אוניברסיטת ברנקאצ'יו  (Brancaccio) ואזור הירידים. במרכז העיר חלה עליה משמעותית ברכישת נכסים המיועדים להקמת דירות נופש או צימרים (B&B)  לא רק על ידי סיצילאנים אלא גם על ידי איטלקים ממחוזות שונים ומשקיעים זרים ממזרח אירופה, סין, סקאנדינביה, צרפת וגרמניה המעוניינים לבלות מספר חודשים בפאלרמו או להשקעה למטרות B&B.

טורינו – Torino

טורינו – Torino

במהלך ארבעת השנים האחרונות מרכיב  רכישות הנדל"ן  לצרכי השקעה גדל מ 21% ל 27%. אזור המרכז  (San Salvario)  נמצא בראש רשימת ההשקעות בנדל"ן ומיד אחריו נמצא איזור פראנצ'יה – סאן פאולו (Francia-San Paolo) הנחשב לאטרקטיבי במיוחד עבור סטודנטים  ובשנים האחרונות גם לתיירים.

כתיבת תגובה