כל הסיבות לקנות בית באיטליה

איטליה נקראת לעיתים קרובות "bel paese" – הארץ היפה בתרגום לעברית כפי שדאנטה אליגיירי, מחבר "הקומדיה האלוהית" נהג לכנות אותה. ארץ תוססת מלאה בניגודים, שקועה במסורת מפוארת ארוכת שנים. כיום בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את איטליה בשנת 2010 והשפעת מגפת הקורונה על ענף הנדל"ן מציע השוק לא מעט הזדמנויות למשקיע הזר

mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

13 ביולי 2020 | זמן קריאה: 4 דקות
mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

13 ביולי 2020 | זמן קריאה: 4 דקות
לקנות בית באיטליה

הרים עוצרי נשימה, אגמים ציורים, חופים מרהיבים, והרשימה עוד ארוכה, הופכים את איטליה ללא ספק ליעד מעניין לרכישת בית או דירה. אין ספק שהיופי והתרבות האיטלקית מהווים נקודה חשובה לזכותה של איטליה אך ישנם הרבה סיבות אחרות מדוע תושב זר ירצה לקנות בית באיטליה.

אז מהם באמת הסיבות שמניעות אזרחים זרים לקנות בית באיטליה?

עד לפני כמה שנים רק הזרים האמידים הביטו לכיוונה של איטליה בעוד בעלי תקציב צנוע העדיפו לרכוש בתים במדינות שכנות כמו ספרד ויוון. היום לאומת זאת הכל השתנה לחלוטין. בשנים האחרונות נראית עליה מתמדת בכמות האזרחים הזרים שרוכשים נכסים מגוונים בכל רחבי איטליה ברמות תקציב שונות.

תזמון: זה הזמן לרכוש בית באיטליה

עד לשנת 2010 , השנה שסימנה את תחילת המשבר, חווה שוק הנדל"ן האיטלקי בום שאין שני לו. עם תחילת המשבר חווה השוק ירידה הדרגתית בין 25% עד ל 40% באזורים מסוימים באיטליה. בשנת 2018 נראו לראשונה ניצנים של התאוששות בתחום אך המחירים עדיין נמוכים משמעותית.

ירידת מחירי הדיור
שינויים במחרי הדירות באיטליה – מקור: ISTAT

השפעות הסגר כתוצאה ממגפת הקורונה שפקדה את איטליה שולחת שוב את שוק הנדל"ן האיטלקי לירידות מחירים. ההתאוששות במחירים שהגיעה לשיאה בסוף שנת 2019 נעצרה וצפוייה שוב ירידת מחירים בכל איטליה.

השפעת הקורונה על מחירי הדיור באיטליה
סקר סוכני נדל"ן רבעון 1 2020: תחזית קצרת טווח של שוק הנדל"ן האיטלקי – מקור: בנק איטליה

יציבות: השקעה בטוחה גם לטווח הארוך

ממשלת איטליה עצמה מבינה את חשיבותו של שוק הנדל"ן האיטלקי ומעוניינת להקל על קונים זרים המעוניינים להשקיע בתחום . הממשלה קידמה והשיקה בשנים האחרונות שורה של רפורמות משפטיות ושינויים הכוללים תנאי הרכישה הטובים יותר, ביטחונות נוספים, והקטנת החשיפה לסיכונים בנוגע לעסקאות נדל"ן על מנת להפוך את איטליה ליעד השקעות בטוח ואטרקטיבי למשקיעים זרים. 

תשואה טובה מהשכרות בתים

באיטליה נמצאות כמה מהערים הכי הפופולריות ביותר בעולם. רומא, ונציה, פירנצה שמקבלות זרם מתמיד של תיירים ומסיבה זו מבטיחים תשואה כלכלית מצוינת על נכסים שכורים. כמוכן, ערים נוספות כמו מילאנו, בולוניה, פאביה ועוד הרבה ערים אחרות המארחות כל שנה אלפי סטודנטים מכל העולם המגיעים לאיטליה ללמוד מייצרים ביקוש קבוע לנכסים להשכרה. טוסקנה ואגם קומו היו במשך שנים ארוכות אזורי השקעה אטרקטיביים עם תשואות מדהימות ותרמו בעקבות כך לעליית מחירי הבתים באזורים אלו בהשוואה לאזורים אחרים.

כיום, חלק מהאזורים הידועים ביותר למשקיעים זרים אשר מעוניינים בתשואה טובה מהשכרת הנכס נמצאים בצפון איטליה. עיירות ציוריות המציעות נופים ססגוניים, האלפים המושלגים בחורף, ואזורי ואגמים הגדולים מציעים מבחר עצום של נכסים שונים בכמעט כל תקציב אפשרי. כך גם דרום איטליה וסיציליה, בחמשת השנים האחרונות הפכה ליעד תיירות חשוב, מציעה כיום מבחר עצום של בתים כפריים וחוות עתיקות מרהיבות במחירים חסרי תקדים.

קניית בית באיטליה היא יותר פשוטה ממה שחושבים

למרות הבירוקרטיה הקשה של איטליה הכוללת אין ספור חוקים וכללים מבלבלים ומורכבים, רכישת בית באיטליה הינו תהליך מאד מוסדר המציע בטחון ושקיפות לכל הצדדים. בנוסף, מגבלת השפה האיטלקית בחלק מהמקרים עלולה להקשות עוד יותר על תהליך הרכישה. ובכל זאת, ניתן להתגבר על כל הקשיים אלו על ידי שכירת יועץ או עורך דין איטלקי שיכולים לנהל את כל תהליך הרכישה ללא בעיות מיוחדות.

היצע מגוון וייחודי של נכסים

מעבר ליציבותו של שוק הנדל"ן האיטלקי מדובר גם בשוק דיור מאד ייחודי המציע מגוון רחב של סוגי נכסים זמינים. בקתות בהרי האלפים, וילות מפוארות, בתי קיץ על חוף הים או על שפת האגמים, בתים כפריים, דירות במרכזי ערים היסטוריות והרשימה עוד ארוכה.

מעבר לסיבות העסקיות ומעשיות המצדיקות את ההשקעה בנדל"ן באיטליה ישנם סיבות נוספות, סנטימנטליות המושכות זרים לקנות בית באיטליה.

השלם גדול מסך כל חלקיו

איטליה צועדת בראש עם 54 אתרי מורשת עולמית של אונסקו. ונציה, רומה, פירנצה, טרולי אפוליאנים, וזהו רק חלק מאוד קטן  אתרי מורשת. 20 חבלי ארץ המרכיבים את איטליה. כל אחד מהם מייצג יופי, תרבות, מסורת ומטבח ייחודים. שילוב של הרים מושלגים, מישורים פורחים, עיירות חוף מרהיבות וכפרים עתיקים.

אתרי מורשת עולמית לפי מדינה

לה דולצ'ה ויטה

לא, זה לא סתם מושג ריק מתוכן שהפך עם השנים לקלישאה ולדעתי זו אחת הסיבות החשובות כששוקלים כאשר חושבים לרכוש בית באיטליה.

האיטלקים מסבירים את פניהם לתייר, תמיד מאושרים ולבביים ומוכנים לעזור למרות מגבלות השפה. הם ידועים כמארחים נדיבים ונפלאים ונוטים להתייחס לזר כאל חבר. יתכן שמישהו מכם נתקל באיטלקי גס רוח בונציה או בפירנצה שנמאס לו לראות את נחשול התיירים שמציפים את עירו ובכל זאת אין הוא מייצג את האיטלקי הממוצע. 

עם כל בעיות באיטליה כיום והשינויים שהביאה הגלובליזציה בשנים האחרונות שמאיימות לטשטש את אופיה הייחודי של איטליה, "לה דולצ'ה ויטה", עדיין נשארת דרך החיים של האיטלקים.  אוכל נפלא, יינות משובחים, יופי עוצר נשימה מסורת וערכי המשפחה נשארים חלק הזהות האיטלקית שלא תשתנה קרוב לודאי.

כתיבת תגובה