קנסות מאיטליה | איך משלמים?

נושא הקנסות באיטליה יכול להוות בהחלט סיבה לאכזבה ולהעיב על החוויות הנעימות מהטיול האחרון שלכם באיטליה. למרות האכיפה קפדנית באיטליה ניתן להימנע ברוב המקרים מקבלת קנסות או לפחות לצמצם משמעותית את העלויות אם תשלמו את הקנס בזמן אם ולא תתנו לעלויות לתפוח.  

mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

28 בפברואר 2020 | זמן קריאה: 3 דקות
mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

28 בפברואר 2020 | זמן קריאה: 3 דקות
דוח חנייה

לכל אלו שעדיין לא קיבלו קנס באיטליה ומעוניינים להימנע מכך, אני מציע לקרוא את המאמר הבא "דוחות תנועה מאיטליה | המדריך המלא" שיחסוך לכם קרוב לוודאי את האכזבה בעתיד וגם לא מעט כסף.

כמה משלמים על קנסות באיטליה

דוחות תנועה

ניתנים על ידי המשטרה הארצית – Polizia di stato או קאראבינירי – Carabinieri או משטרה מוניציפלית – Polizia locale (vigili urbani). גובה הקנס משתנה בהתאם לעבירה. במקרה שבו עצר אתכם שוטר ונתן לכם קנס כדאי לשלם אותו תוך חמישה ימים. כך תוכלו לחסוך 30% מגובה הקנס המקורי ועלות הטיפול של חברת השכרת הרכב.

מהירות מופרזת

מהירות מעל המותרגובה הקנסשלילת רשיון
עד ל-10 קמ"ש 41 אירו – 168 יורו
בין 10 קמ"ש – 40 קמ"ש 168 אירו
בין 40 קמ"ש – 60 קמ"ש 527 אירו – 2108 יורוחודש – שלושה חודשים
מעבר ל-60 קמ"ש821 אירו – 3287 יורו שישה חודשים – שנה

דוחות חנייה

ניתנים על ידי פקחים או שוטרים מוניציפליים בתוך תחום שיפוט העיר שבה נעשתה העבירה. רכב חונה ללא כרטיס חניה מוצג “יזכה” בקנס של 41 יורו. אם תשלמו את הקנס תוך חמישה ימים תזכו בהנחה של 30% ותחסכו את עמלת חברת השכרת הרכב עבור הטיפול בתשלום הקנס. כמובן שכל הנאמר תקף גם לקנסות שניתנו בגין חניה במקומות אסורים

קנסות ZTL – אזור תנועה מוגבל

הנהיגה בתחום המוגדר כ ZTL ללא אישור מתאים יגרור בדרך כלל קנס. מדובר על אזור תנועה מוגבל שבו מורשים לנהוג רק התושבים המתגוררים בתוך התחום המוגדר ובעלי אישור מתאים. כל כניסה ויציאה לתחום הZTL מתועדת על ידי מצלמה וגוררת קנס על סך 65 יורו – 120 יורו (בהתאם לרשות המקומית שבה בוצעה העבירה). חשוב לזכור שכל כניסה ויציאה תגרור קנס גם אם מרווח הזמן בין עבירה אחרת לבאה הינו מספר שניות בלבד. אלו שנוהגים ברכב שכור ייפרדו מ-30- 45 יורו נוספים על כל קנס כעמלה לחברת השכרת הרכב.תוכנת הניווט של WAZE מספקת שירות בתשלום ומציגה את אזור ה ZTL במפה. בכל מקרה כדאי היא להיות ערני ולבדוק את שלטי התנועה בעיקר במרכזי הערים.

כניסה לאזור ZTL עם שעות טעינה ופריקה. בד"כ מעל לשלט כזה תמיד יש מצלמה

עמלת חברת השכרת הרכב

אם לא דיי בכך שקיבלתם קנס באיטליה, עליכם לשלם גם לחברת השכרת הרכב סכום של 20 אירו – 60 אירו (בהתאם לחברה שבחרתם ומה שכתוב באותיות הקטנות שבחוזה השכירות) עבור כל קנס. התשלום שגובה החברה הינו עבור הטיפול בתיק שמשמעותו בעצם דיווח פרטי הנהג למשטרה במקרים של עבירות תנועה או תשלום של דוחות חניה ו ZTL לערייה. אין ספק שמדובר בעמלה לא מוצדקת מכעיסה מאד אך הדרך להימנע ממנה היא פשוט לשלם את הקנס מיד ולא לתת להם להרוויח.

28,70 אירו במקום 86,00 אירו – תשלמו פי שלוש!

לדוגמא: אם שכרתם רכב בחברת יורופקאר וקיבלתם קנס חניה בעיר מילאנו שלמו 28,70 אירו אם תבחרו לשלם אותו תוך חמישה ימים לעומת כ 86,00 יורו עבור אותו קנס כאם הוא ישולם מאוחר יותר על ידי חברת יורופקאר 41,00 אירו קנס + 45 יורו עמלת החברה.

איך משלמים על הקנסות שקיבלתם באיטליה

  • בסניפי הדואר –  Poste Italiane או בחנויות הלוטומטיקה – Lotomatica באמצעות השובר הנלווה לטופס הקנס
  • באמצעות העברה בנקאית – בגב הטופס ניתן למצוא בד"כ את פרטי הבנק (IBAN) שדרכו ניתן לבצע את ההעברה הבנקאית. קחו רק בחשבון שאם ההעברה מתבצעת מחו"ל קרוב לוודאי שתשלמו גם עמלה יחסית גבוה
  • משנת 2016 ניתן גם לשלם ברוב הרשויות באיטליה את הקנס דרך האינטרנט באמצעות כרטיס אשראי.

קישורים לפורטלים של הרשויות העיקריות

רומא  איטלקית
מילאנו איטלקית/אנגלית
נאפולי איטלקית
פירנצה איטלקית/אנגלית
סיינה איטלקית
ורונה איטלקית
בולוניה איטלקית
פלרמו איטלקית
ונציה איטלקית
ברגמו איטלקית

EU Municipality Outsourcing

אנגלית

ביקור נעים ומהנה!

כתיבת תגובה