קניית בית באיטליה | מונפראטו – Monferrato

mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

28 במרץ 2019 | זמן קריאה: 4 דקות
mike-l

מייק לובוביץ' | CASITALIS

28 במרץ 2019 | זמן קריאה: 4 דקות

בין הערים מילאנו, טורינו וגנואה תמצאו אזור כפרי עם הנוף עוצר נשימה בעל גבעות מוריקות, טירות עתיקות, כרמים והרים מושלגים ברקע. בעקבות צירופו של האזור בשנת 2014 לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו מושך אליו האזור מידי שנה תיירים זרים ואיטלקים הנחשפים לכל מה שיש לאזור זה להציע. כאן ניתן עדיין למצוא לא מעט חוות, הוילות ובתים כפריים במחירים אטרקטיבים למטרות שונות.

בית באיטליה
מונפראטו ולנגה רוארו

אזור Langhe-Roero ו- Monferrato משתרע על פני 100 קמ"ר באזור הגבעות של פיימנוטה בין את המחוזות קוניאו – Cuneo, אסטי – Asti ואלסנדריה – Alessandria. הערים אלבה – Alba, בירת הכמהין הלבן – Tartufo d’alba ואסטי בירת היין הנתזים הידוע הן הערים המרכזיות של האזור. מאז ומתמיד נחשב אזור מונפראטו ולנגה רוארו לאחד מאזורי היין החשובים ביותר באיטליה וליעד קולינרי מועדף עם לא מעט מסעדות איכותיות המציעות יין אוכל מקומי משובח. 

כמהין לבן
כמהין לבן – Tartufo bianco

בעקבות צירופו של האזור בשנת 2014 לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו מושך אליו האזור מידי שנה תיירים זרים ואיטלקים הנחשפים לכל מה שיש לאזור זה להציע. למרות המוני התיירים הישראלים המבקרים בצפון איטליה מדי שנה, רובם פוסחים על האזור ואינם זוכים לגלות את אחד אזורים היפים ביותר של איטליה והחוויות השונות שאזור מונפראטו מציע. 

"הדחיפה" שקיבלו האזור מאונסק"ו חשף בפני המבקרים הזרים איזור יפיפיה עם כפרים עתיקים בעלי קסם בלתי מעורער כמו גאבי ואקווי טרמה, ניצה מונפראטו וקאזלה מונפראטו, טירות מפוארות עשירות בהיסטוריה, נופים מרהיבים של גבעות מוריקות, כרמים ופסגות הרים מושלגות ברקע. 

כאן תמצאו טירות מימי הביניים הניצבות על שלל הגבעות, אחוזות אצילות, כנסיות רומנסקיות, שפע של מוזיאונים, אך גם ברים יינות – Enoteche המציעים יינות משובחים מיקבים בעלי שם עולמי. אנו נמצאים אזור הברולו – Barolo, נבביולו – Nebiolo, ברברסקו – Barbaresco, דולצ'טו – Dolcetto וברברה – Barbera. כמובן שעם היין המשובח מגיע גם מטבח איכותי. הגסטרונומיה הפיימונטזית העשירה והמטבח המסורתי של מונפראטו ולנגה רוארו מסוגלים בהחלט לרצות אפילו את בעלי החך הטובעני ביותר. פטריות כמהין – Tartuffo על בשר בקר מזן הפיימונטזי המפורסם, השימוש מקורי באנשובי מלוחים (חובה) ירקות ורטבים שונים הם רק חלק קטן משפע המאכלים הנפלאים שתמצאו כאן. ללא ספק מדובר באזור משגשג מבחינה תרבותית עם נוף עוצר נשימה שלא מבייש את הגבעות הרומנטיות של טוסקנה. 

למרות המשבר בשוק הנדל"ן האיטלקי בשנים האחרונות והקיפאון במכירות מצביעים הנתונים על מגמת עליה במכירות באזור זה בעיקר בזכות רכישות הבתים על ידי משקיעים זרים מאירופה וארה"ב. הדרישה היא בעיקר לבתים כפריים הניצבים על ראש או צלע הגבעה עם שטח אדמה צמוד עם אוירה כפרית אך אלגנטית ובהתאם לכך ניתן למצוא שפע של נכסים מסוג זה במחירים מאד אטרקטיביים.

כמובן שכאן תמצאו נכסים ברמות מחירים שונות כמו למשל טירות עתיקות משופצות בעלות של כמה מיליוני יורו ועד לחוות כפרית מרווחת ומשופצת בגודל של 400 מ"ר עם שטח אדמה של כ 5000 מ"ר במחיר של 250,000 יורו. אלו שמעוניינים בנכסים קטנים יותר יוכלו למצוא כאן דירה ברובע הישן של אחד הכפרים במחיר של 50,000 יורו – 100,000 יורו או בתים כפריים קטנים יותר עם שטח אדמה במחיר דומה.

לא מעט מבקרים זרים שנהגו לבקר כאן בעבר הבינו את הפוטנציאל הגלום באזור והחלו לרכוש חוות ישנות ווילות אצילות שהפכו לבתי הארחה, B&B ובתי נופש. למרות משבר התיירות השנה שנגרם כתוצאה מגפת הקורונה וגרם להתרסקות במספר הזמנות לחודשים הקרובים, ישנם לא מעט שנשארו אופטימיים ובטוחים שכל אותם התיירים ישובו לבקר באזור בשנה הבאה וליהנות מיופיו של האזור וכל מה שיש לו להציע. 

בית במונפראטו

כמובן שכאן תמצאו נכסים ברמות מחירים שונות כמו למשל טירות עתיקות משופצות בעלות של כמה מיליוני יורו ועד לחוות כפרית מרווחת ומשופצת בגודל של 400 מ"ר עם שטח אדמה של כ 5000 מ"ר במחיר של 250,000 יורו. אלו שמעוניינים בנכסים קטנים יותר יוכלו למצוא כאן דירה ברובע הישן של אחד הכפרים במחיר של 50,000 יורו – 100,000 יורו או בתים כפריים קטנים יותר עם שטח אדמה במחיר דומה. לא מעט אזרחים זרים שנהגו לבקר כאן בעבר הבינו את הפוטנציאל הגלום באזור והחלו לרכוש חוות ישנות ווילות אצילות שהפכו לבתי הארחה, B&B ובתי נופש. למרות משבר התיירות השנה שנגרם כתוצאה מגפת הקורונה וגרם להתרסקות במספר הזמנות לחודשים הקרובים, ישנם לא מעט שנשארו אופטימיים ובטוחים שכל אותם התיירים ישובו לבקר באזור בשנה הבאה וליהנות מיופיו של האזור וכל מה שיש לו להציע. 

השפעת מגיפת הקורונה על מחירי הנדל"ן

אחת השאלות הנפוצות שעולה כל הזמן בחודשים האחרונים היא "כיצד תשפיע מגפת הקורונה על מחירי הנדל"ן באיטליה". אכן, עם תחילת המשבר התחלנו לקבל לא מעט פניות מלקוחות זרים שקיבלו את הרושם שכעת, בעקבות הקורונה, תתחיל "מכירת חיסול לאומית" של נכסים בכל רחבי איטליה ובהתאם לכך ניתן יהיה למצוא שפע של "מציאות" במחירים לא הגיוניים.

אין ספק שמגפת הקורונה תשפיע על שוק הנדל"ן באיטליה אך כל מי שמצפה למצוא כאן בתים במכירת חיסול ובעלי בית נואשים עלול להתאכזב. 

חשוב לזכור ששוק הנדל"ן האיטלקי נחשב לאחד השווקים יציבים ביותר באירופה. רק כ 20% מבעלי הבתים באיטליה מחזיקים במשכנתאות בהשוואה ל80% מבעלי הנכסים בארה"ב או באנגליה כך שברוב המקרים יעדיפו המוכרים לא למכור והמתין לתקופה טובה יותר. כמובן שבמקרים מסויימים ניתן יהיה לראות ירידת מחירים של כ 10% – 15% בהשוואה למחירי הנדל"ן לתקופת התרום-קורונה אך לא ספק לא תמצאו כאן בעל נכס שיסכים לרדת מעבר לכך.

כמו במקומות אחרים גם באיטליה, כולם חוששים מהעתיד ומודאגים כיצד כל זה ישפיע על חייהם. ולמרות כל זאת, האיטלקים נשארים אופטימיים ובטוחים שבסופו של דבר הכל יסתדר.

חשוב גם לזכור שמחירי הנדל"ן באזור מונפראטו ולנגה רוארו נשארו נמוכים כך שעדיין ניתן למצוא לא מעט נכסים במחירי מציאה. בנוסף לכך, ניתן יהיה לצפות ליותר גמישות בתנאים ובמחיר מצד המוכרים כמו בכל "שוק של קונים".

כתיבת תגובה